Europejska Wiedza – podsumowanie wyjazdu
W dniach 13-20 października 2024 r., grupa 26 uczniów wraz z opiekunami z naszej szkoły miała okazję uczestniczyć w tygodniowym wyjeździe edukacyjnym i przebywała w portugalskim mieście Braga. Wyjazd ten był częścią projektu mobilności, który miał na celu rozwój kompetencji kluczowych uczniów, poprawę znajomości języka angielskiego oraz integrację i motywację do nauki.
Podczas pobytu uczniowie wzięli udział w różnorodnych aktywnościach, m.in. w wycieczkach po malowniczej okolicy Bragi. W programie znalazły się wizyty w Porto, nad Oceanem Atlantyckim oraz w hiszpańskim mieście Vigo. Uczestnicy projektu Zwiedzili malownicze portowe tereny, podziwiali zabytki oraz zapoznali się z kulturą i tradycjami Galicji. Dodatkowo, uczniowie odwiedzili Sanktuarium Bom Jesus do Monte – wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO oraz Klasztor Tybães, jeden z najważniejszych zabytków architektury barokowej w regionie. Mieli również okazję zobaczyć urokliwe winnice regionu Minho oraz podziwiać historyczne starówki pełne średniowiecznych i renesansowych zabytków.
Efektem materialnym tego projektu było stworzenie cyfrowej broszury informacyjnej na temat walorów turystycznych północnej Portugalii. Uczniowie przedstawili w niej miejsca, które odwiedzili, opowiedzieli o lokalnych tradycjach, kuchni oraz sposobach spędzania wolnego czasu w tych regionach. Broszura została wzbogacona o zdjęcia.
W partnerskiej szkole w Bradze uczestnicy dzielili się swoimi refleksjami w dyskusjach z rówieśnikami i tym samym wzmacniali kompetencje miękkie.
Jednym z głównych celów wyjazdu był rozwój kluczowych kompetencji uczniów, w tym:
- Poprawa znajomości języka angielskiego – uczniowie mieli codzienny kontakt z językiem angielskim, zarówno podczas zajęć, jak i w kontaktach z rówieśnikami z partnerskiej szkoły.
- Wzmocnienie kompetencji miękkich – projekt był dedykowany także uczniom, którzy mieli trudniejsze warunki do rozwoju i nauki. Dzięki udziałowi w projekcie zyskali oni szansę na poprawę swoich umiejętności interpersonalnych, pracy zespołowej i pewności siebie.
- Integracja i motywacja – wspólne wyjazdy, zwiedzanie i praca nad projektem pomogły uczniom się zintegrować, a także zachęciły ich do dalszej nauki i rozwoju.
Kurs języka angielskiego dla nauczycieli
Równolegle, w dniach 13-20 października 2024 r., czterech nauczycieli naszej szkoły wzięło udział w kursie języka angielskiego zorganizowanym przez partnera EduPlus. Kurs ten był częścią działań służących podnoszeniu kwalifikacji kadry pedagogicznej. Nauczyciele doskonalili swoje umiejętności językowe, co pozwoliło im na efektywniejsze korzystanie z materiałów szkoleniowych, platform e-learningowych, a także nawiązywanie i rozwijanie współpracy międzynarodowej, w szczególności w ramach projektów Erasmus+.
Kurs prowadzono w formie warsztatów praktycznych, co umożliwiło nauczycielom zdobycie umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania cyfrową komunikacją i wykorzystywania innowacyjnych narzędzi w procesie nauczania.
Projekt został sfinansowany w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027. Całkowita kwota dofinansowania wyniosła 157 482,48 zł.